Η ανατομία της μαθησιακής δυσκολίας
Η ανατομία της μαθησιακής δυσκολίας

 

 

Η δυσλεξία δεν είναι ασθένεια αλλά μία κατάσταση που δημιουργείται από το ίδιο το άτομο! Πρόκειται για μία εξελισσόμενη διαδικασία που έχει ως εξής:

 

 

  • Όλα αρχίζουν όταν το άτομο συναντά ένα μη αναγνωρίσιμο σύμβολο που τον μπερδεύει.
  • Έτσι, το άτομο φτάνει στο κατώφλι της σύγχυσης, δηλαδή σε εκείνο το σημείο που δεν έχει άλλη υπομονή ή αντοχές για να συνεχίσει αυτό που κάνει.
  • Η σύγχυση με τη σειρά της δημιουργεί τον αποπροσανατολισμό.
  • Όντας αποπροσανατολισμένο το άτομο έχει λάθος αντίληψη όλων των ερεθισμάτων.
  • Τα δεδομένα που λαμβάνει ο εγκέφαλός του πλέον δεν είναι τα πραγματικά και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κάνει λάθη.
  • Αυτά τα λάθη όμως επηρεάζουν τον ίδιο ή το οικογενειακό και σχολικό του περιβάλλον. Και επειδή σε κανέναν δεν αρέσει να κάνει λάθη, έρχεται η απογοήτευση. Είναι μία φυσιολογική  ανθρώπινη αντίδραση.
  • Έτσι το άτομο αρχίζει να βρίσκει καταναγκαστικές λύσεις για το πρόβλημά του, δηλαδή κάποια τεχνάσματα ώστε να πάψει επιτέλους να νιώθει απογοητευμένο.
  • Οι καταναγκαστικές λύσεις είναι αυτές που θα γίνουν εμπόδιο στη μάθηση και θα προκαλέσουν στο τέλος τη μαθησιακή δυσκολία.

 

Μαθησιακή Δυσκολία

Καταναγκαστικές Λύσεις

Απογοήτευση

Λάθη

Λάθος αντίληψη

Αποπροσανατολισμός

Σύγχυση

Μη αναγνωρίσιμο σύμβολο

 

Η λύση:

Για να δώσουμε μία οριστική λύση στην παραπάνω εξέλιξη της μαθησιακής δυσκολίας θα πρέπει να κινηθούμε αντίστροφα.

Αρχίζοντας από το τέλος, θα φτάσουμε στο μη αναγνωρίσιμο σύμβολο. Βρίσκοντας μία λύση εκεί, σπάει η δομή και η δυσλεξία διορθώνεται!

 

Προϋπόθεση:

 

Ο Προσανατολισμός διορθώνει την αντίληψη.

Η Κυριαρχία στα Σύμβολα διορθώνει τη δυσλεξία.